Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv reklamy na stravovací návyky dětí a mladistvých
NIMRICHTROVÁ, Valentýna
Tato bakalářská práce se věnuje vlivu reklamy na děti a mladistvé a na jejich stravovací návyky. Stravování je totiž zásadní pro jejich zdravý vývoj, a tak můžou reklamy na potraviny nést podíl na budoucím zdravotním stavu těchto jedinců. Děti a mladiství totiž nemají dostatek kognitivních schopností se vlivu reklamních sdělení ubránit. Cílem práce je shrnout praktiky, kterých je v rámci reklamní komunikace užíváno a poukázat na riziko plynoucí z reklam na nezdravé potraviny v souvislosti s dětmi a mladistvými. Následně je pozornost věnována regulaci potravinové reklamy a tomu, jak je reklama regulována na úrovni EU pomocí směrnic a zároveň na území několika jednotlivých států EU v rámci jejich legislativy a na úrovni samoregulace. Nakonec dojde k porovnání těchto regulací s těmi, jež fungují na území České republiky.
Regulace reklamy v komunitárním právu
Novotná, Alžběta ; Pavlok, Jan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Reklama zastává významnou úlohu v životě podniků a je tedy pochopitelné, že mohou vznikat i reklamy, které se budou pro podnik snažit získat určitou výhodu nejrůznějšími způsoby, a to i poškozováním ostatních soutěžitelů či spotřebitelů. Logickou reakcí na to je vznik právní a etické úpravy, která tomuto bude zabraňovat. Regulace reklamy existuje na úrovni národní a v průběhu vývoje evropské integrace byla vytvořena i harmonizující úprava na úrovni Společenství, především ve formě různě zaměřených směrnic, jejichž ustanovení musejí být promítnuta do národní legislativy členských států. Některé směrnice přitom připouštějí zachování či přijetí přísnějších opatření, nejsou-li v rozporu se smlouvou o založení Evropského společenství, zatímco jinde je aplikován tzv. princip maximální harmonizace neumožňující členským státům přísnější úpravu. Tato diplomová práce se věnuje právní regulaci oblasti reklamy v České republice a v Evropské unii, jakož i etické regulaci na úrovni domácí a na úrovni evropské. Jsou zde představeny nejdůležitější veřejnoprávní a soukromoprávní zákony a směrnice Společenství. Samostatná část je zaměřena na samoregulaci v oblasti reklamy. Poslední kapitola pak nastiňuje možnosti ochrany prostřednictvím soudních či jiných orgánů a prostřednictvím samoregulačních organizací proti reklamě, která porušuje zmíněné právní či etické normy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.